10.2.07

now I do as I please, lie through my teeth.

har värmt glögg.
kunde lika gärna druckit putsmedel och smörjt mig med linniment.
åh, withnail.
jag kunde ha förbarmande.
jag kunde ligga med dig.
ditt degigt vita engelska skin. din stinkande andedräkt. ibland finns ingenting som kan skrämma bort en. attraktionen, liksom.
alright. fokusera. inkonst. lamslående kyla. miniklänning. pumps. berusning. (åh, berusningens ädla konst.) sminka sig, aha. okej, nu blev det jesus & mary chain. it just won't do. undrar om värmen gör en snabbare full? och varför ingen svarar i sin telefon? nå, alla vet ju att själva poängen med att gå ut är att få göra sig iordning. musiken under tiden, vad man dricker (föredragsvis inte glögg.) och, tadam, vad man tar på sig. hur håret är. om man ska ha smokey eyes eller silvriga? vilka pumps blir bäst, hur mycket kommer jag behöva gå? päls eller parka? (päls, anyday.)
är daisy för mycket för metro?
hade ju tiger förra lördagen?
chanel eller inte, vad behöver jag ta med mig, får det plats? (pengar, nycklar, mobil, kam, eyeliner, läppstift?)
ibland känns det som om jag har så fullt upp med att finputsa min kvinnlighet att jag bara inte har tid med annat. hur ska man kunna ha ett heltidsarbete samtidigt som bemästra ögonsminkning? speciellt som att bara hålla sig insmord, mjuk och väldoftande tar minst en timme.
och tiden framför spegeln, lära känna sitt och sin garderobs varje skrymsle?
jag vill ju bara rulla på och rulla av silkesstrumpor?
första glaset slut. tyvärr tror jag inte att det blir lättare att dricka glögg, som med annat. eww.

Inga kommentarer: