4.4.07

feel like letting you know, how much I love you today.

jag älskar mina nya rutiner.
jag älskar min dagliga brusmultivitamin och mitt svaveltillskott (erkänn att du inte hade en aning om att svavel är kroppens åttonde mest förekommande grundämne och en urviktig förutsättning för uppbyggandet av kollagen, och försök sen säga att du inte önskar att du också hade en burk. hjärna, skelett etc är merely kakan på moset.)
jag avgudar mitt nya ansiktsspray och listerinet, trots att det svider i hela munnen. jag kan inte längre leva utan alla små burkar och flaskor och spray och jag känner mig hälsosammare, vackrare, bättre och långt överlägsen alla er andra suckers.
vilket, ärligt talat är så tillfredställande att jag låter mig undslippa en liten lycklig suck.
jag älskar också pingstliljorna som dyker upp, en och en, i fälten av scillor på gamla kyrkogården. jag älskar det blå och det gröna och det gula och jag älskar att solen är konstant närvarande och jag älskar igår när jag läste franska tidningar och allt var helt förståeligt och jag älskar mina MJ's och tiden går och går och idag är det den fjärde och jag ska hämta mitt pass och mitt recept som jag jagade efter över hela stan igår och vad som kunde urartat till öppet krig mellan mig och malmös vårdcentraler löstes någorlunda acceptabelt på capio citykliniken och jag har ett lätt hjärta.
hela tiden förutom när jag tänker på kyrkogården och blommorna och fiskmåsarna som skriker oupphörligen och ingenting i hela världen är så sommrigt, så malmö som fiskmåsarna (och det nyklippta gräset och jordgubbar och bubbel på balkongen till frukost och picknick i pildammsparken och kylda vindruvor...) och i paris finns inga fiskmåsar, kyrkogårdar långt mer spännande än min men ja, ändå.
det är visserligen helt okej att lämna saker och veta att man istället för något nytt, men det svider också. lite. det är ett litet tomrum efter sådant som inte låter sig ersättas.

19.51
jag är ett geni, godaste salladen ever.

21.08
man väntar, klockan blir nio, man sätter på femman och vad är det där?
hockey. is what.
horhockey.
horfittäckelslemkräkhockey.
vill lite gråta, lite slåss.
kanske nöjer jag mig någonstans mittemellan med ett schysst ligg.

Inga kommentarer: