27.6.07

hey, what does it mean to live in this world?

inatt drömde jag om per wilhelmson som gick i samma högstadieklass som jag pa dammmfri.
vi gick i samma franskgrupp ocksa.
och ibland var vi ett lag pa hemkunskapen.
ett tag trodde jag att jag var kär i per, och kanske var jag det, men framförallt hade jag hört att per var kär i mig, vi var femton och retades mest, en gang rakade jag klippa ett hal i hans tröja och han var hopplöst dalig pa franska.
och sa dyker han upp nu, sex ar senare i en vuxendröm. haha. som utspelade sig i milano av alla världens städer.
sedan sparade allt ut i en slags tonarsmördarrulle och per blev delad i hälften av en gräsklippare.
men det är förstas inte poängen, jag vill veta varför mitt undermedvetna plötsligt kom och tänka pa honom. var det för att jag tror mig ha cyklat förbi honom i vintras utanför stadsteatern och angrar att jag inte sa hej? för att jag har daligt samvete över tröjan och att jag inte var sa snäll jämt?
gud jag hatar drömmar.

Inga kommentarer: