25.7.07

take me to your mansion in the sky.

saker som hänt:
jag drömde att jag sov över hos margret atladottir. hon hade två våningssängar i sitt sovrum.
två våningssängar liksom. vilken grej. tala om regression, hon bara, jag vill att alla mina kompis ska kunna sova över hos mig men ingen får sova i min säng.
med ingen menar jag kille.
tänk att komma hem till en kille och krypa ner i hans våningssäng.
godnatt. ligga påklädd och gråta ljudlöst för att man kommit hem till norman bates.
sist jag sov i våningssäng var när jag gick i trean på gymnasiet och spenderade tre vidriga veckor på ett youth hostel i cambridge för att skriva projektarbete om universitetet.
det var engelskt, komplett med sunkig grönaktig heltäckningsmatta jag inte vågade gå på barfota, chips på längden och tvären, fläckiga lakan och filtar man om man vaknade på natten och insåg att man nuddade dem kräktes lite i munnen. jag låg i underslafen, såklart, är man vuxen ska man inte behöva klättra till sin säng, och över mig huserade annie.
annie är ett kapitel för sig.
ni måste förstå att jag som tjugoettårig flicka är livrädd för extrakilon. ärligt talat är jag livrädd för att en dag få ett bmi över 18, men hey, det hör inte hit.
annie var gigantisk. hon brukade kravla sig upp i sin säng, hela konstruktionen knarrade och kved under tyngden och sedan satt hon där uppe och åt friterad kyckling. kentucky fried. i sängen! fatta som rummet stank.
jag vaknade varje gång hon vände sig i sömnen eftersom jag trodde att nu, nu är min sista stund kommen. nu går sängjäveln sönder och jag dör den mest förödmjukande död there is, krossad av en heffaklump.
jag hatade annie.
så enkelt är det. och jag skäms inte. hon var störig och hon var ful och hon var fet. och dessutom dum. det finns många historier. tillexmepel den på sturup, innan den fatala utresan till london, då det visade det sig att hon tejpat ihop sitt pass.
hahahahaHA.
hursomhelst tyckte annie att vi mobbade henne och en natt fick hon nog och samlade ihop sina saker och flydde hem till sverige.
jag håller inte med, men i den här frågan är jag heller inte helt opartisk.
poängen var våningssängar.
hate their guts.

Inga kommentarer: