17.8.07

the city has sex with itself I suppose.

i sommar har vi haft ett ganska irriterande duvproblem.
det peakade någon gång mittimellan att daniel kom in i köket och hittade en på köksbordet och att en lade ett ägg i en av våra balkongstolar.
vid båda dessa incidenterna befann jag mig på tryggt avstånd i paris och egentligen är det rättvisare att säga att daniel haft ett duvproblem.
imorse, however, vaknade jag med en liten liten fjäder inkilad i min troslinning.
eftersom jag lider av astma, världens osexigaste sjukdom, sover jag med kudde och täcke gjorda av comforell (ett utmärkt alternativ).
inte en fjäder så långt ögat når, alltså.
så vart fan kom den ifrån?
antingen så tänker och tänker jag, eller så bestämmer jag mig för att jag inte vill veta.
antagligen det sistnämnda.

Inga kommentarer: