10.8.07

mmm...ahhh...je t'aime.

jag älskar att äta.
ibland förbannar jag det faktum att jag inte kan äta mer.
att jag inte kan äta tre middagar om dagen och minst två luncher. fast mest att det inte finns plats för åtta olika desserter.
istället måste jag välja, vill jag äta frukost eller lunch? och om jag äter lunch, kommer jag orka middag?
skräckscenariot är när jag impulsätit en falafel lite försent och därmed slösat bort den dagens måltid. på någonting jämförelsevis mediokert.
istället för en krämig risotto med citron och kanske zucchini, eller en sallad med halloumiost eller chèvre chaud, eller en kantarellpasta eller bruschetta med capresesallad. kalv. tillexempel.
idag blev jag bjuden på lunch bestående av kantarellbruschetta med shalottenlök och bladpersilja till förrätt, de cecco pasta och hemgjord pesto till huvudrätt och till detta en opastöriserad tellegio, en mild peccorino och en parmesan lagrad i en grotta i tjugofyra månader, plus en felinosalami, bröd, vin och vattenmelon.
jag rullar.
men åhh, detta matnörderi, love it.

Inga kommentarer: