12.8.07

there's not a word for what I want to do to you.

idag, nu, är det tråkigt att vara ensam.
oftast tycker jag att ensamtid är kvalitetstid.
sådan tid jag kan ägna åt allt det som jag vill. inte kompromisslyssna på musik jag bara tycker om sådär. eller se en film jag inte är riktigt sugen på. prata när jag hellre vill läsa.
så jag tar ett bad, lägger ansiktsmask, provar gamla kläder jag glömt bort, läser stycken i favoritböcker, ser en film jag helst vill se ensam.
det är en lustig sak, sådana filmer och musik och böcker man inte vill dela.
viss sorts musik spelar jag bara när jag är själv, inte för att det är nån sentimentaltrip till barndommens brainpool och någoning jag skäms att visa för omvärlden, men för att jag vill hålla det för mig själv.
vissa saker måste få förbli hemliga.
kanske speciellt när man bor tillsammans.
likadant kryper det som andnöd genom kroppen när daniel överaxeln läser brottstycken av särskilda, inte speciella, saker.
för det handlar inte om att jag vill hemlighålla favoritsaker, mer om att det i det ögonblicket är avgörande att jag får ha det för mig själv.
att jag har en personlig sfär.
idag, nu, är det hursomhelst bara en nedräkning.
vänta och sucka och vilja men inte veta vad och långsam klocka och en evighet av tid.

Inga kommentarer: