20.10.07

but jonathan it's late, don't you think that I should go. no we just started talking, it was getting good don't you know. but if I leave here in the

morning, won't the neighbours tell your wife? my wife should know me by now, so there's no reason to let the neighbours run my life. it sure looks suspicious.

jag har herman düne på repeat och står som åsnan mellan hötapparna.
mest förstår jag inte vad ni vill ha av mig, vad det är alla vill att jag ska ge.

mitt black satin flagnar och jag började morgonen med två dubbla café och min kropp gråter över det beslutet.

and I've got all of your numbers, but I won't dial them.
är det inte så?
man vill och man vill men man låter bli och sedan står man där och förstår ingenting ändå.
och när man gör är det inte heller rätt.
stirra sig blind på bilder och bara...känna. känna!! men vadå, vad ska det förmedla, göra till och från.
jag märker ingenting.
i parken i förrgår stod en flicka med handen på mitt knä en kvart och jag förstod inte vad hon ville mig heller, vad det var hon väntade på, sedan slår det mig att hon är ett barn och inte vill någonting alls. att hon gillade färgen på mina strumpbyxor, att hon såg någonting jag aldrig kommer förstå. att jag inte ens behöver.

paris är kallt idag, och paris var kallt igår. jag har köpt blåa minnetonkas och jag väntar.
på att komma ut till saint cloud, skogspromenera, se saker annorlunda, vara annorlunda, råttbitna lakan iskallt golv, imma på fönstren, öppna fönsterluckorna, blå himmel.
quinoa med soja. stickade strumpor.

don't you cry baby.

Inga kommentarer: