23.11.07

if someone or something looks good, I'm just like the next guy, I have to give it a try.

varje morgon den här veckan har jag vaknat och bara, är det fredag idag då?
och idag var, är det det.
hela dagen.
så himla himla bra.
har fan inte kunnat hålla mig.
och så nu då, äntligen.
yesss.
och det kan bara bli bättre. tänka sig!
ser framför mig vid åttasnåret någon gång, då dricker jag nog mitt första glas vin.
det kommer smaka gott och mina tänder kommer bli lila, precis som mitt nagellack.
mm.
tanken får mig att dansa i huvudet. musik non stop.
i förrgår lyssnade jag på gamla kentskivor, så himla otippat, men det kändes ganska bra.
i köket, riggade upp datorn och spelade väl välda spår för barnen.
de fattade ingenting, det enda de vill lyssna på är daft punk discovery och de fyra låtarna som spelas på fransk radio. jag hör dem om och om igen mellan kvart över sex och sju, varje dag i tre månader nu, men jag har fortfarande ingen aning om vad det är jag hör. kanske ska jag googla texten.
imorgon skulle jag egentligen också gå på konsert, för jag var bjuden på electrolane, men istället ska jag och kidsen ha det myyysigt tillsammans.
när jag tänker på det spelar det egentligen ingen större roll, livemusik liksom? bara jag får ligga sedan är allt lugnt.
fast det viktiga är att jag var med när han köpte biljetterna, det var andra gången vi träffades och han bara "äsch, jag köper två biljetter, kanske någon vill gå med mig..."
idag är en bra dag.

Inga kommentarer: