6.12.07

you could read my hidden agenda.

jag funderar på att gå till skolan.
eller, vad jag funderar på är väl snarare att inte gå till skolan.
som vanligt.
jag funderar tillochmed de dagar jag inte har skola på att inte gå dit.
mm, på torsdag, då tänker jag iallfall inte sätta mig mittemot mariya och försöka lära mig någonting. yes yes yes. oui oui oui.
som om jag kommit på något smart, gör mig själv en tjänst.
men om jag inte går till skolan ( och i ärlighetens namn, när man redan börjat kittla sig själv med tanken på att inte göra det finns det ingen återvändo) måste jag göra någonting annat. right?
köpa julklappar?
regnet är bara ett moln bort idag, och vädret...vädret är ingenting.
det finns ingenting att säga om det.
inte fint, inte fult, det är bara.
oinspirerande.
skulle kunna ta mig till kusmi, köpa teér.
men jag är ganska håglös.
det är den sjätte idag.
om fjorton dagar är jag i sverige.
jag hoppas han skjutsar mig till flygplatsen.
jag hoppas jag spenderar sista natten hos honom.
jag hoppas jag inte kommer förgås under de tio dagarna hemma.
jag förstår inte, förstår INTE hur tiden kan gå så snabbt.
jag måste önska mig pengar i julklapp, åka till ikea och köpa ett nytt hushåll.
när jag tänker på det är det så många saker man inte kan leva utan.
eller?
gud vilken misär att sova på en madrass i ett sunkigt rum utan toa och lägga hela sitt studiebidrag på det.
en platt syntetkudde och bara...inget mer.
fast jag är ju så ung.
ska man inte tycka att det är charmigt då, dö av lungsot för att det är så kallt (har ingenting överhuvudtaget med varandra att göra, ellerhur?) och äta ouppvärmd mat ur konservburkarna.
haha. som om det skulle hända.
men tycka att det känns spännande, romantiskt och liksom pittoreskt, en studieresa till det verkliga livet, bortom komfort och andra utsvävningar. leva på gränsen. inga snittblommor idag, nähä.
christ.
nu drog det där sista droppen molnet in.
jaha.
ikväll ska jag gå till bottle shop.
eller kanske houla hoops.
egentligen vill jag bara ligga, men öl får väl komma in som en halvgod tvåa.
tröstpriset.
förspel.

Inga kommentarer: