8.1.08

oh baby my hair's on end about you.

är det nu pa sin plats med nagonslags sammanfattning?
inte bara av 2007 men av de blogglösa dagarna?
"vi akte till cuzion..." men jaha och?
promenerade längs creuse firade nytt ar, nya tider, nya liv, nya drömmar mal möjligheter.
sedan stängde vi igen huset, drog för fönsterluckor och tog motorvägen tillbaks till paris, alla träden längs vägen var täckta av gula lavar. jag läste black swan green, camille körde, karaocake tycker det är oorginellt att ha en svensk flickvän, dominique gjorde läxorna, françois sov i mitt knä.
det här hade varit helt annorlunda om jag inte varit melankolisk idag, men jag drömde trakiga drömmar och vaknade daligt.
annars hade jag sagt att vi lagade mycket mat och spelade musik och att det var fantastiskt vackert och att alla hade det bra och sin alldeles egna takt och att det var brasor i kaminen och katter utanför dörren och en död räv pa vedhögen.
att vi stannade en dag extra för att ingen ville tillbaks till paris.
och jag kunde säga att han bjudit mig in till sig, för alltid, helt pa riktigt, inte bara en plats i bokyllan och halva garderoben, att han sa att han tycker att det är som sig bör att bo med den man älskar.
och att jag sa ja.
att jag haller med.
och nu bor jag här.
fast idag.
verkar det mest ett sammanträffande.
jag är här för att det inte finns nagon annanstans att vara heller.
men det är ju inte sant!
men han träffar iallafall nagon och jag later tiden ga tills den blir nio och alla sammanstralar pa popin, lapin machin.
it's hard to have a life.

Inga kommentarer: