17.4.08

I'm leaving you because I don't love you anymore.

en fot på marken och en hand på dörrvredet.
är det så jag ska leva?
och vad gör du, vart är du, när kommer du? varför är du inte här tiotusenkronorsfrågan som bultar som ett extra hjärta.
bandläggning. tungbitning.
en fråga i taget. välja sina strider.
jag har som ett tunt lager likgiltighet runt hjärtat, en trötthet, en trotsighet som väntar på minsta felsteg, på att få kasta sig mot dörren.
som säger visst, säkert åt det som är mjukt och runt och fint.
smakar gyttja och får mig att se svart, promenera med hälarna fulla av bly, peta i maten.
och den tittar på honom misstänksamt, efterforskande, letandes. vad är det du inte säger?
som vägrar gråta och som fogar sig runt hans kropp trots att det är en avgrund mellan oss i sängen.
och sedan smälter den som is och jag är mjuk och varm och levande under hans hand under hans hud och jag skrattar på riktigt och ler på riktigt och det viktiga var ju nu och framtiden, inte dåtiden, det sa jag ju.
och det är ju så.
fast det känns ändå som om jag dras åt alla håll samtidigt, som om jag töjs ut.

Inga kommentarer: