12.4.08

a love supreme.

idag är det allt annat än tråkigt utanför fönstret, men jag lyckades bara ta mig ner till strandpromenaden, en sträcka på hundra meter, och gå längs den först åt ena hållet och sedan åt det andra.

igår åt vi, som sagt.
fem rätter.
jag kan inte bestämma mig för om det var sparrisen, rödspättan med smörstekt salvia, den förvällda färska spenaten med olivoja och piri piri, peccorinon med fikon eller kardemummapannacottan som var godast.
och det är ju helt oviktigt.
eller vinet, fast nä.
sedan var jag tjugotvå och gick till jeriko, dansade som en tokig. svetten stänkte. och klänningen som var helt nytvättad.
idag har jag bara ätit och sovit, förstås.
eventuellt ytterligare en rad eller två på uppsatsen.
i den här takten kommer den bli klar lagom tills jag ska lämna in nästa.

och kärleksförklaring i inboxen, somnade på moln.

Inga kommentarer: