23.5.08

and I've been there and back again, the state that I am in.

vädret!
och det är fredag, en utsiktslös fredag som sträcker sig som en evighet framför mig, jag, en spinster som lever på microquesadillas och försöker sammanställa en rapport om läkemedel medan jag undrar över om det inte vore mer relevant att leta efter botemedlet på heartbreak än exempelvis, hiv?
men äsch, upp med hakan och allt det där, kanske ta cykeln till systemet och en flaska vinho verde, med isbitar, om det är så varmt som det ser ut.
kanske får jag besök senare, en gammal vän som vill väl och jag kan prova att gråta i i femton sekunder men inte komma längre än till en explosion av ljud från bröstkorgen, något slags primaloväsen, som sedan torkar av sig själv, blir nästan som om det inte var där från början.
som om ingenting hördes, allt bara hörvillor.
och jag känner mig inuti som om allting är lite fel, skjutet milimetrar åt sidan så ingenting riktigt passar sådär smidigt ihop som det byggdes för att göra.
hur kan jag vara här när han är där?
jag längtar efter hans händer mot mitt ansikte, jag längtar efter att få sova, jag längtar efter att visa honom att jag inte är det han tror om mig, och jag förstår inte hur det kunde bli så från början.
ibland bara händer saker och man har ingen förklaring efteråt, ställer sig helt frågande inför det märkliga som inträffat, det okaraktäristiska man gjort. varit.
och det är förstås som att vakna ur någon slags halvdröm och man känner sig fånig och oförstående, lite skamsen. att inte kunna stå för vad man gjort. den man iklätt sig.
jag knep mig själv hårt på väg till flygplatsen, nu har jag två hårfina halvmåneformade ärr på vänsterhandens ovansida.
mina blåmärken bleknar, igen.
jag vrider mig naken framför speglarna och tittar och jag äter chips och fullkomligt irrationellt, kan inte besluta mig för hur jag vill ha det, om jag vill experimentera med min kropp, om jag vill kontrollera den.
ge den saker och sedan ta bort dem igen.
dwell i perversitet, i maktuppvisning.
nu ska jag sätta mig på terassen, bli gyllenbrun, oemotståndlig.
de två killarna i incheckningsdisken på cdg lovade mig att han kommer komma springandes efter mig igen, att han är galen annars.

Inga kommentarer: