11.9.08

tonight there is no light underneath your door. I guess you must be somewhere breathing.

visste ni att det finns bubbel på burk?
mina kronärtskockor var fantastiska, och risotton! välbalanserad.
malmö var dimsvept igår, inbäddat. avlägset.
vi satt på tionde våningen och tittade på, på svaga ljus och en full måne och kände att livet där inte angick oss.
pariserhjulet i folkets park, de dimhöljda ljusen från kranskomunerna.
människorna på gatan.
livet på tionde är ibland förtvivalt ensligt. odelaktigt, världsfrånvänt. man luras att tro att det räcker med att titta på, att utsikten är så vacker att det inte finns någon anledning att gå ner och in i den på riktigt.
jag vet inte.
jag var full när jag lade mig, det värsta jag vet, och nu är magen ledsen och ingenting ligger riktigt på rätt plats.
och jag tror att smekmånaden är över, nu kommer det börja på riktigt.

Inga kommentarer: