2.10.08

you need a man who's either rich or losing a screw. you know I love you, here's the irony.

jag sitter ensam i camilles lägenhet. jag tror hon känner någon slags skuld gentemot mig, kanske blygsel.
det är kanske inte så konstigt. även om jag inte känner så själv, skuldbelägger henne. det är ju i vilket fall som helst försent.
hur som helst drömde jag inatt att jag läste hennes dagbok, det hon skrev under de korta veckorna de hade sin thing.
och hon skrev vackert, på engelska, om tillhörigheten hon kände med honom. om deras artistskap. om saker han sagt till henne. saker han sagt om mig. sedan vaknade jag och förundrades över att allt kom från mig. att det jag läste i drömmen var komponerat av min egen hjärna, och kanske är det så att vi verkligen kan så mycket mer, har så mycket större potential än vad vi i vaket tillstånd tillåter oss drömma om. att vi är vår egen begränsning.
och sedan tänkte jag, att anledningen till att jag inte släpper taget är för att då skulle det vara som att han aldrig funnits. och jag står inte ut med det
det regnar nu. det måste finnas ett plåttak i närheten, det smattrar så fint.
himlen lika ljust skiffergrå som somliga av fasaderna.
jag anlände till terminal tre, denna deprimerande lilla hall igår, en handfull människor stod och väntade på någon. jag kände mig förbannat ensam, oälskad och vuxen, framför allt det. bortom den punkt då någon måste hämta en. då man kan sätta sig på sitt trista rertåg själv och gråta fyra tårar i stöten trots att resenären framför en tittar märkligt. framförallt på laptopväskan.
och det känns så konstigt. och det känns ingenting alls. och det om något är förvirrande. jag vill förhålla mig, säga att jag älskar eller avskyr.
och så funderar jag på paris. på den här staden. på levnadsstandard, faktiskt. på om det är rimligt, försvarbart, att bo i ett dragigt, fuktigt kyffe bara för att det ligger här. allt är så dyrt. jag tycker om fulla kylskåp och en viss ombonad.
camille hörde sig för, tydligen söker de på APC också. jag arbetar på ett cv, har kommit till bonjour hittills. och namn och kontaktuppgifter.

Inga kommentarer: