5.11.08

I told you to be patient.

jag tänker mest på att dricka whiskey ur små kristallglas jag fyndat på loppis.
på att fynda kristallglas på loppis.
på kvällen och mörker och tända flackande ljus och hemliga sällskap. vända verkligheten ryggen helt och hållet, gå åt det andra hållet. göra allting bara för nöjes skull, livet som en lek och fun and games, finurlighet. bygga sin tillvaro på olika slags pyssel. infall och lustigheter som rökridåer för att slippa se att det egentligen inte finns så mycket där bakom. klä ut oss i hattar och målade mustascher och tala i gåtor, kalla varandra för direktörn. skrocka. gå på hemliga uppdrag och upptäcksfärder. skratta åt vår egen genialitet, låta den värma oss. nästa gång kanske komma som djur. ett slags rollspel för oss som bara är uttråkade, inte missanpassade.
det är väl därför jag tänker på att dricka whiskey också. i halvdunklet. om att gå ner mig i en dekadens som bara blir smutsigare och smutsigare. för att allt är så förbannat trist.
dagens ord -
kiliasm - tron på ett härlighetsrike.
jag ska starta sällskapet kiliasterna, i härlighetens tecken.

Inga kommentarer: