17.11.08

the world doesn't matter much to me.

jag har köpt nya glas. delicate ones. needn't say egentligen, jag förvandlar sakta men målmedvetet min del av lägenheten till ett dockhus. glas att hålla med tummen och pekfingret, kanske att långfingret kan vara med på en hörna. smutta ur. dockporslin med slingriga mönster och namn som anna och greta och kanske fasan, gammelgröna. ljuslila.
sedan köpte jag en lampa med veckad skärm i någonting skirt. och en kakställning. som jag i brist på bättre har radat upp nagellacken på.
lovar att jag stoppar innan jag blir mormor i förtid.
det var så crisp idag, mina kinder blev alldeles rosiga, såg frisk ut. ljuset föll magiskt genom träden på gamla kyrkogården, betalade en biblioteksskuld och lånade om l'inconue sur la terre. det tar sin tid med högläsning, sju timmar down, ungefär fjorton to go, om det fortsätter i den här takten.
jag orolig för mina finanser också. och för mina nära, mina kära. och ja, för mig själv också antar jag. av andra anledningar än finansiella. men jag tror det ordnar sig.
nu ska jag smutta portvin.

Inga kommentarer: