14.1.07

fortune favours the brave.

jag läser min födelsedagspresentbok och bilderna och det lockpockande över dem får mina insidor att vända sig i förtjusning.
silkesstrumpor med svarta sömmar, vetskapen om den lilla remsa hud som göms i slutet av det skira silket, utsatt och bart, nästan där fast utom räckhåll, spekulationerna om ett finger skulle våga sig så långt upp och isåfall, när.
känslan av naken hud mot kjoltyget, hur det snuddar och rör vid baksidan av ens lår, hur baksidan av ens lår är exponerat, blottar sig.
silke och tyll och svart och broderier, satäng, karamellfärger, rosetter, band, trosor som knyts på höften det nästintill grova i spetsar, hur de kan riva mot känslig hud och hur uppfriskande det kan kännas. hur full i skratt det kan göra en.
jag blir lycklig av blotta tanken, det söta, det roliga, det lekfulla, spännande, förföriska, lockande, oväntade, överraskande, hemliga, glädjefulla. ochsåvidarevidare.
underkläder är en helt egen värld, som förstås utspelar sig under den övriga.
en helt egen liga och helt egna lagar, syften, användningsområden.
min förtjusning är nästan barnslig, trots att föremålet för den är långt därifrån.
ohh.
man kan ju hänföras av mindre.

stormen tvingade mig att hålla mig inomhus och imorgon, imorgon är det den veckan då zari kommer hem!
jag är så lycklig att jag vill överösa hennes lilla huvud med kyssar. vi får väl se.

Inga kommentarer: