14.3.07

drinking blood won't keep me young.

skämtar som hästar travar, ingen förstår och det gör varken från eller till.
jag funderar över mitt allmäntillstånd och är inte säker på hur det är fatt.
have I messed up my mental health?
tänker på döden och det oundvikliga åldrandet, på allting utom idag och imorgon. sitter på en bänk och promenerar på kyrkogården, snödroppar och de där gula.
mjaaa..ha...vad ska man göra av det då, betyder det någonting. jag trasslar jämt in mig i mina egna tankar som fiskelinor och inatt drömde jag så märkliga saker.
att jag flygplanskraschade och hade ett och ett halv år gammal mjölk i kylen.
magen hissnade i kraschen och planet vände sig uppochner, piloten sa att hon trodde att vi skulle klara oss och det gjorde de flesta.
så tänker jag på tippenmottot, ingenting försvinner allting finns kvar.
vilket leder mig till, vart är det livet är vad som finns. vart är jag för bara mig?
om den finns i skogen, eller australien eller på nån äcklig gammal kibbutz, den platsen. där man får fäste. känner hur kroppen kommer tillbaks till en. är en. att jag är min kropps och min kropp är min.
sen tänker jag att jag är hungrig. (kanske är det bara hunger?) eller iallafall sugen på godis. mm. godis. och att jag kanske ska gå ut igen. åtminstone till balkongen. läsa (drömfakulteten. tillslut.) tills jag kommer på något att skriva. har också köpt smink och sminkat mig. ser gudomlig ut. och bara jag i hela världen skulle kalla mig tjock, vilket är mycket mer än vad man kan säga om vissa.

Inga kommentarer: