28.5.07

children wake up, hold your mistakes up.

vaknar inatt av att det regnar. vaknar imorse av att det regnar.
tänker, det börjar likna kinesisk vattentortyr.
drippdroppandet blir högre och högre och jag blir mer och mer klaustrofobiskt instängd. vart är man ifred fran ljud?
vart kan man protestera, diskutera, förhandla?
kanske en kompromiss?
regn pa natten, sol pa dagen?
kommer oöjligt kunna halla mig lugn vid förhandlingsbordet, tappa allt talamod, du beter dig som ett barn vädret, vad är dealen? och sen aterstar bara skrik och hot.
vill inte ha katt heller längre.
dels är jag ju allergisk, halla, hur tänker jag? framförallt är de sa jävla needy. bara kladdar av sitt äckliga har pa mina ben och det försvinner aldrig, mjau mjau mjauuuu far jag komma in pa ditt rum? nej! jo! nejjj! men jag kommer ända ligga här och veva med min tass under dörrspringan och sprida mina hudavlagringar sa du nyser, vad ska du göra at det?
ja. vad? det tar liksom slut där. har ingenting att sätta imot. bara resignera. kasta in handduken.
sen kommer man ut och den bara försöker ga under fötterna och suck och stön, halla, om jag trampar pa dig gar du av pa mitten fattar du väl? lämna mig ifred nu. men man vädjar för döva öron.
jag blir tokig.
nu: städa.
igar sag jag emanuelle tva. jag vet inte vad jag hade hoppats pa, men inget av det infriades iallafall. fast det är roligt att alla kanaler i mörkrets skydd sänder erotik. stämningsfull myssex.

Inga kommentarer: