23.6.07

everybody wants to go to Iraq but once they're gone they don't come back.

igar började jag (nästan) grata för att jag inte har körkort. plötsligt kändes det sa jävla viktigt och jag bara, det är dags att bli vuxen nu. kunna köra bil. tänk om jag tex aker till sicilien, ska jag inte kunna köra da? ska jag rida asna runt ön istället?
sag bilden av mig, en arm pa ratten den andra nonchalant vilandes i luckan av det nedvevade fönstret. oliv och mandelträd all over. stekhet siciliansk sol. vattenmelonsaft som rinner ner mellan mina bröst. en mörk maffioso. ochsavidare.
men pa riktigt, jag tror att det är dags att bli stor nu, först vill man inte och skjuter upp det sa länge som möjligt men tillsist sitter man där ända, tecknar försäkringar och pensionsfonder.
ja nästan, jag har ju för fan inte ens ett riktigt jobb.
en artikel jag vill läsa är i brittiska glamour; "I went from being a nanny to a prostitute in 24 hours."
det kunde varit jag.
men jag är väl för "elegant" för det. jag tror att det är min näsas fel, jag skyller allt pa min näsa, den är sa himla rak.

Inga kommentarer: