16.7.07

baby's got back.

idag vaknade jag vid nio för att alarmet ringde.
så jag stängde av det och somnade om i fyrtiofem minuter innan jag geared up och gick ut och powerpromenerade.
det här ska jag forsätta med föralltid, alla dagar det är soligt.
känns väldigt ebba.
sedan, när jag kom hem igen, gjorde jag frukost på vattenmelon och gurka med pressad lime över, till det drack jag oatleys havredryck, vilken snabbt klättrat till toppen av listan över det bästa jag vet och så åt jag en banan.
jag funderar på om det är försent att anmäla sig till scoutlägret i kristianstad.
eller om det finns något slags hurtbullekollektiv som har träffar, på österlen kanske, där man samlas i ring och utbyter nyttigheter och vid sju på morgonen plockar alla fram stavarna och så går man en sväng tillsammans.
nej. skojar.
jag vill bara ha en tight rumpa.
något som verkar förbluffande svårt att uppnå.
eftersom en värmebölja slagit sig ner över malmö gick jag nämligen sedan till stranden där jag ägnade mig åt hederligt gammalt fluktande.
följande slutsat drogs;
oavsett om en tjej är smal som en pinne ser man, i nio fall av tio, såfort hon ställer sig i profil eller vänder sig om vart hon stoppat sina kilon. i rumpan.
det här är ingen nyhet för mig eftersom jag själv är tjej och vet allt om vår extra fettprocenthalt ochsåvidare, men ändå. ofelbart. allas rumpor hoppar och lever sitt helt egna liv, oavsett om överkroppen tillbringat senaste månaden i auswitzch eller inte.
så antingen kan man take comfort från faktumet att man kämpar mot naturen när man försöker göra någonting åt saken, eller så försöker man bara hårdare.
jag har inte bestämt mig.

Inga kommentarer: