17.7.07

yeah you're so cute when you're sedated dear.



idag när jag kom ut, vid tio, doftade det som hamptons.
hamptons doftar otroligt gott, det är antagligen en av mina absoluta favoritdofter, som om himlen är lite högre, lite längre bort, som om det finns mer luft. mer doft.
för det är ingenting speciellt, eller iallfall ingenting jag lyckats placera trots att jag försökt, mest bara som om vanlig utomhusdoft har tagits och förstärkts, mångdubblats.
kanske är det någoting med klimatet, luftfuktigheten, kanske växer där ovanligt aromatiska träd som sprider sin väldoft över alla de små samhällen som utgör hamptons. i sag harbour luktar det förstås mest som segelbåt. och i montauk hav och salt och surfvax.
men går man i amagansett, eller south eller north hampton så ligger en mycket prydlig, preppy doft i luften, man tänker att det måste vara väldigt rent och välstädat här, samtidigt som det känns som om det finns en hemlighet som bara väntar på att upptäckas.
jag älskar doft.
jag skulle välja det över hörsel any day.

Inga kommentarer: