27.7.07

....

Tio första

Första bästa kompis: anna
Första bil: min första riktiga cykel var iallfall en vit-rosa sak. det var en stor dag när pappa plockade av stödhjulen.
Första kärlek: jag antar alex. fast det tar egentligen emot.
Första husdjur: mysan och lizzy. en svart och en gråmelerad cockerspaniel. vi gav tillbkas dem till mormor och morfar sedan och jag blev aldrig densamma.
Första semester: något av sommarloven i sundsvall. utrikes kanske någon charter till kanarieöarna med mormor och morfar. första resan själv gick till isle of white mellan åttan och nian. ringde hem och grät varannan kväll. min rumskamrat, ett år äldre än mig, bajsade på sig en kväll. true story.
Första jobb: sorterade papper för pappas räkning. sedan jobbade jag på café.
Första köpta skiva: kommer inte ihåg. den första skivan jag fick var brainpools painkiller, gick i trean. möjligtvis fyran.
Första riktiga kärlek: alex. eller?
Första piercing: ha.
Första konsert: kent på mejeriet i lund. hagnesta hill turnen. köpte en röd t-shirt.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: en staropramen, as we speak.
Senaste bilfärd: skjuts mellan mamma i västra hamnen och mig i slottsstaden för tre veckor sedan.
Senaste filmen du såg: la haine
Senaste ringda telefonsamtal: anna tegler, för en och en halv timme sedan.
Senaste bubbelbadet: christ, förra gången jag var i hamptons. tre år sedan?
Senaste spelade cd: justice, cross, igår.
Senaste kyss: igår.
Senaste gången du grät: i tisdags, när jag läste kapitlet om snape i senaste harry potter.
Senaste måltiden: tamnack thai igår, nummer sju. stark gryta med kokosmjölk,svamp, kyckling och..ehh...silantro.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: nej
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: lyckligtvis inte. fast jag märker iofs sällan sådant.
Blivit kär vid första ögonkastet: inte kär, men intresserad.
Fastnat med blicken i någons urringning: haha, ja.
Fått ditt hjärta krossat: oh yes.
Haft ett one night stand: nej.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: nej.
Busringt till någon: mm. en gång ringde min kompis morris och jag och sa att vi hade hamburgare på fötterna som vi inte fick bort. det var dock inte igår.

Sju saker du har på dig just nu
1. svarta leggings, hm.
2. vita tennisskor, bensimon.
3. röda spetstrosor, agent provocateur.
4. vit klänning, hm.
5. karamellfärgad skinnjacka.
6. svart pashmina sjal.
7. bikini topp.


Sex saker du gjort idag

1. ingenting.
2. köpt skor på issue, efter sedvanligt velande.
3. velat köpa, men inte hittat någonting på hm.
4. beundrat mina korallfärgade naglar.
5. använt diorshow mascara.
6. pratat i telefon.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Mina skor, utan inbördes ordning.
2. Min päls.
3. Mina sängkläder av egyptisk bomull.
4. min skinnjacka.
5. god mat.

Fyra personer du kan berätta allt för

1. jag vet inte. zari?

Tre val

Blått eller rött? blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? omöjligt!

Två saker att göra innan du dör

1. Skriva en roman som blir publicerad.
2. lära mig fläckfri franska.

En sak du ångrar
att jag inte hade lite mer tålamod i gymnasiet.

Inga kommentarer: