27.7.07

I dance, whenever I get the chance.

nu är klockan två, nästan.
man får man dricka öl.
inte för att bli packad. för att rasta händerna.
så fina med sitt korallfärgade nagellack.
fötterna så söta i nya mishka stövletter. 70%.
himlen så erotiskt stormgrå, shake me not so gently.
pröva prada tendre och surfa nya glajjor.
för att man måste göra någonting.
skruva upp volymen, dela med av shuffle. dubbla glädjen.
tänka orgie.
tänka albin och jesper knullar varandra. för min skull.
tänka "en sådan ovanligt dum tanke."
tänka något nytt, fast att allting undflyr en.
försöka greppa vadsomhelst i förbifarten.
tänka på pengar, fler översättningsjobb = mer cash.
flygresor till exotiska destinationer. lyx och överflöd. stickande solbränd hud och sammetssvarta nätter.
tänka mer på alkohol, nu är klockan två och timman är slagen, gå till kylskåpet, förundras av alkoholhaltigheten, förföras.
dricka direkt ur flaskan.
älska prada tendre, det är den jag vill ha! också.
och mer då? vart finns internets reor? vart ska jag beställa en ny handväska och dömma mig själv till sömnlöshet. en balenciaga. eller ysl. miu miu? chloé. komplettera den lilla chanel:en. en slags lekkamrat, eftersom lika leker bäst.
jag minns när jag var yngre och shopping var lustfyllt, lämnade en med en pirrande känsla av tillfredsställelse.
nu försöker jag gömma påsarna i handen och stoppar dem längst in i garderoben tills jag glömt vad jag gjort.
när expediterna undrar om jag ska köpa föremålet jag tvångsmässigt fingrar på fräser jag tillbaks att "ja. jag tar det."
som om jag var tusen år och full av rynkor, en bortglömd åldrad trophywife.
och så byter vi till brian jonestown massacre och om ni inte sett filmen, dig, borde ni, precis som ni borde se daniel johnston and the devil, göra det.
okej, det är ingen ordning i mitt huvud.
men det är ju för fan fredag.

Inga kommentarer: