17.7.07

I still enjoy this, that's why I made a mess.



jag är mycket besviken på du är allt jag drömt om.
tanken på att jag redan i paris längtade efter att få läsa den får mitt hjärta att göra lite ont.
eller, det kramar ihop sig självt som om det smakat något surt.
hela hjärtats ansikte vänder upp och ner på sig själv i avsmak och förvåning.
vad var det som hände?
liksom.
jag som förväntat mig en storslagen läsupplevelse och så fick jag bara ord staplade på varandra.
kanske var det förväntningarna som ställde till det, men ändå, bra saker ska ju leverera även när pressen ligger på.
språket kändes sökt och personerna bara gled undan, fast att det hypotetisk fanns all anledning att engagera sig för dem.
ärligt talat blev jag uttråkad, tillsist var boken en förbannelse som fodrade min uppmärksamhet och av pliktkänsla gjorde jag den till viljes.
nu har jag börjat på christian jungersens undantaget.
alla danska tidningar på omslaget tycker att den är "mästerlig" och av "finaste litterära kvalitet".
vi får väll se.

Inga kommentarer: