30.7.07

I've tried my luck with you.

igår såg vi sunshine, jag och daniel.
fast först låg jag och solade naken på balkongen några timmar. nej, skämt åsido, jag hade trosor från agent provocateur. det har jag jämt.
läste anna "tillsammans är man mindre ensam" gavaldas jag älskade honom, dumt av mig att göra det på svenska, men so what. den är inte så bra. den här sommaren har fan harry potter varit den litterära höjdpunkten, what's up med det?
undantaget, den danska boken med de lysande recensionerna var way för lång, handlingen bar inte för typ 550 sidor och den var långt från så finurlig som författaren inbillade sig, helt förutsägbar trots den något virriga ploten och karaktärerna är störiga. luftslottet som sprängdes saknade motgångar och intrig, som om den bara var det fristående slutet på tvåan eftersom den om det hade varit i samma bok hade den blivit över tusen sidor och lite för maffig för den breda publiken. vad har jag mer läst den sista tiden? out of africa? tror jag slarvat bort den någonstans. i en låda kanske.
befinner mig i en litterär kris. om inte elisabeth rynells hohaj (vad är det för namn?) levererar drar jag ett täcke över huvudet och lägger litteraturen på is.
men, sunshine.
shit vad märklig.
old school och arty i en salig blandning. svinweird. med cillian murphy. vet inte vad jag ska säga, funderar på saken.

Inga kommentarer: