23.8.07

there's a look on your face that says you've been had.

lite depressed.
tänker att allt skulle bli bättre om någon ville ta hand om mig, lagom.
komma med en film och lösgodis.
distrahera mig.
avleda kroppen som har siktet inställt på att långsamt och obönhörligt stänga ned sig, förbereda för att ta en paus.
få mig att glömma det stillsamma ointresset som kloggar igen artärerna. som grummlar huvudet.
men jag är vuxen nu.
visst.
och det är svårt att förlita sig på att någon annan har nyckeln som gör allting bra.
på att mamma ska trolla lite, plocka fram en isglass eller två och så har knuten löst upp sig själv.
men det är det jag hoppas på.
trollformlar. magi.
på vips och ahhh.
hoppas och hoppas med huvudet under kudden och en halvt utläst bok en armlängd bort.
dra ett andetag och känna hur friktionsfritt det går.
helt utan ansträngning.
resa sig utan svindel. utsövd.
jag gör mig själv trött med mina önskningar och mina förhoppningar.
mina halvt om halvt förväntningar på magiska under, på att planer ska uppenbara sig ur tomma intet, sätta sig själva i verket.
börjar istället otåligt vänta på den dag då jag omsätter fantasier till verklighet.
då jag gör någonting riktigt.
någonting man kan ta på, inte drömma eller önska fram.
då jag gör istället för tänker.

Inga kommentarer: