10.8.07

with hope in my hands and air to breathe.

fredag!
innan skulle jag mäta en klänning jag ska sälja och mätte även mig själv för att kunna ge en rättvis uppfattning.
eftersom ajg inte har ett måttband mäter jag med ett gammalt agnès b snöre som jag sedan mäter på en måttstock.
när jag mätte mitt bystmått visade det på 120 cm.
förstod absolut ingenting och började hyperventilera, har min kropp plötsligt expanderat utan att jag märkt det, har jag svällt, blivit uppblåsbar? (en jag känner svällde som en ballong av sluta-röka tabletter, som i willy wonka när violett blir ett blåbär, poff sa det så skar hennes halsbad in i halsen så det började blöda och likadant med troskanterna. jag äter visserligen inte sluta-röka tabletter, men ändå.)
mätte under bysten måttet som var 107 cm.
sedan såg jag att jag glömt veckla ut en del på måttstocken och trollades omedelbart tillbaks till 71 cm.
phew.
det är det mest surrealistiska som hänt den här veckan. tror jag.

Inga kommentarer: