9.9.07

changing someone's facial design.

ha.
igår var världens skönaste dag, en sådan dag ni i sverige bara kan drömma om.
jag second hand fönstershoppade i marais, på jakt efter ytterligare en päls. en carrie päls. gick sedan över till vänstra stranden, besökte apc, köpte en tradi på ett boulangerie, åt den i solen i luxembourgparken, läsandes the emperor's children som är skriven på sådant språk att den tar en evighet att läsa, så detaljerad att en sida känns som tre bara för mängden ord som sprutar ut över en såfort man slagit upp den.
sedan köpte jag ganska äckligt lösgodis på boulevard saint germain vid odéon, snurrade runt bland uteserveringarna och gallerierna i jakt på en kir och en plats i solen, la palette var givetvis fullsatt liksom alla andra ställen, gick istället in på taschenbokhandelnd vid rue buci och tittade i den stora araki boken, närbilder av blommor blandat med bondage och närbilder på flickor med blommor i analöppningen.
funderade på möjligheterna att vara nakenmodell, kanske för en konstklass.
såg en kvinna komma gåendes med en marc jacobs påse innehållandes gummistövlar och hjärtat slog en liten volt, när jag gick förbi i torsdags fanns det inga men nu hade de tydligen dykt upp så skyndade mig bort till palais royal, över pont des arts, genom louvren och över place colette och köpte ett par, delikat mönstrade.
drack en liten öl på café noir och tittade på en söt bassett som stod kopplad tvärs över gatan.
så fort någon med mat gick förbi gjorde den tappra försök att nappa åt sig en smakbit. förgäves.
sedan sushi och in bed by halv tolv.
idag tänker jag palais de tokyo, tänker jag bio och popcorn, tänker jag promenad.
sådant.

Inga kommentarer: