28.10.07

see how things slide on the muddy way infront of us.

short is the path, with so many ways.

det är söndag idag.
jag är besatt av veckodagarna.
som om det är ett hemligt tecken.
har någon oklar betydelse.
utöver den som är anledningen till att jag vaknar klockan sex och inte kan somna igen för att det är någonting i mitt bröst som inte ligger still.
som jag inte kan säga högt.
men som ändå finns. klart och tydligt.
jag ska boka julbiljetten hem snart och där ryker alla presentpengarna och lägenhetsbesparingarna (eh..) på det tvivelaktiga nöjet att få sitta på sterlings nackspärrsplan i en timme och fyrtiofem minuter. ja! yess! kanske en gin och tonic.
jag var aldrig flygrädd förr, när jag var tio fanns ingenting roligare än luftgropar men nu när jag sätter mig på ett flygplan tittar jag misstänksamt på flygvärdinnorna och ifall det är någon tjockis som blockerar nödutgångarna. sitter jag för långt bak och hör surret av motorerna är det kört. hej panik! de brummar liksom inte jämt och rytmiskt, de hostar till och börjar spinna i en annan frekvens och jag börjar tänka på vem jag ska ringa först? en till gin och tonic tacksåmycket.
ibland slår det också superlock för öronen och det känns som om någon öppnat mitt huvud och lagt ett skärp runt min hjärna som de sedan långsamt långsamt spänner hårdare och hårdare. då börjar ljudlösa tårar rinna ned för mina kinder och jag tror att jag ska tvingas kräkas i en av de små vita pappåsarna... kräkas offentligt. efter att man lämnat tonåren. so not an option! så jag hänger med huvudet och koncentrerar mig på att inte dö.
och så länge sterling inte köpt några av sas dashplan så antar jag att jag har statistiken på min sida.
men ändå. kul att bli fegare ju äldre man blir.
dessutom vet jag inte till när jag ska boka returbiljetten. jag vet ju inte ens vart jag vill eller ska bo. och nyår? vart ska det firas? men jag vet vad jag ska ha på mig och det är ju naturligtvis en, kanske den, viktigaste biten.

nu, promenad. paris är grått och jag ska lyssna på det sorgligaste jag vet och bara ha stickade kläder på mig.

Inga kommentarer: