18.1.08

I've been good, as good as I can be.

mina kriser kommer och går.
ibland är det på riktigt, allvar, berättigat.
andra gånger är det som nu.
dumt. dumheter.
inbillning.
ovilja att låta saker vara, vända på alla stenar för att se om om man kan gräva upp någonting, åtminstone. litet. stort. vadsomhelst.
pilla på sår och inte vilja låta det läka.
sådär liksom, idioti.
överskottstid.
panik.
jag var så svartsjuk igår att jag drömde mardrömmar.
känner mig kräkgrön inuti.
och det är så fult.
det är en så ful känsla, svartsjuka.
och den gör allting annat så fult med.
väser i bröstet att den vill vara den första, enda baby. vägrar vara resonabel. vägrar lyssna. påstår att varje tidigare baby gör nästa mindre. mindre värd. petit chou nummer artontusen.
men vad ska jag med en tjugoåttaårig oskuld till, liksom, försöker jag men svartsjukan bara spyr giftrök ut i lungorna och jag känner mig lite sjuk och kan inte säga någonting om det.
bara bita ihop tänderna när det sätter igång och låtsas som om det är någonting helt annat.

Inga kommentarer: