25.3.08

I am tired, I am weary, I could sleep for a thousand years.

eller tills på måndag. hibernate.
först var det för sent för edelweiss åtta gånger på raken, nu venus in furs för femte.
eftersom den inte bryr sig.
to taste the whip; in love not given lightly and different colours made of tears.
blöda och njuta.
a thousands dreams that would awake me.
men sömn är en fåfäng förhoppning för så fort huvudet snuddar kudden sätter kroppen spjärn mot det enda som ger lindring, som om den inte vågar gå miste om tid, som om den är rädd för vad som händer när jag släpper. taget.
och jag ber om att lick the boots, on my bended knees, kroppslig förödmjukelse när huvudet inte orkar mer, när jag måste få inte tänka, inte orkar finnas, bara känna.
ilska hat lust tomhet närvaro vid liv likgiltighet makt anything goes.
prickar dansar för ögonen och magen gnyr och en sekund lekte jag med tanken att ta mig utomhus, att gå, men vem försöker jag lura, mina ben bär ingenstans och försöker jag äta sväller maten för varje tugga tills jag kommer på mig själv med att ha suttit med samma salladsblad i munnen flera minuter. tugg tugg tugg.
som madonna.
så lite mer te istället.

Inga kommentarer: