15.4.08

the time will come when you add up the numbers.

sårad stolthet.
för jag trodde aldrig att det skulle hända mig.
tvivel och svek och smussel.
för tillochmed han som inte vill ha mig, som jag lät driva mig till vansinne under ett år, tillochmed han var märkligt devoted. till bara mig.
och exet, exet, han som jag brukade skämtade om med bästisen att han skulle göra mig illa.
helt otänkbart, omöjligt, bortom det, ett nytt ord bara för hur den möjligheten inte existerade.
att han skulle göra mig illa.
sluta dyrka marken under mina fötter.
se åt någon annans håll.
kanske jag varit bortskämd, och kanske har min världsbild fått en törn nu, och det låter ju outhärdligt att säga.
och det är det väl.
fast sant, ändå.
och kanske, kanske, just därför är det på sätt och vis nyttigt och lite bra. vad som hänt.
kanske ärligare, uppriktigare, sannare.
mindre för givet.
och foten på marken lättar väl, så småningom, eller inte, men vad det betyder kan jag ju inte veta nu och det känns inte särskilt viktigt.

Inga kommentarer: