27.5.08

I like to think that we're not just along for the ride, but sometimes I wonder.

naturligtvis gick jag inte nedför den vägen igår, varför skulle jag, det hade varit en idiotisk idé.
istället skrev jag ett snustorrt, sakligt mail och bad honom - nu hade jag lust att skriva dra åt helvete, men det gjorde jag inte, utan att han borde put me out of my misery om han vet någonting som inte jag vet.
exempelvis om han och hon leker par i någonslags...craze, driven av craziness. hon är skådespelerska och performanceartist, say no more liksom, det är crazy all over, ahh - tjejen med blomkålsfesten som fattade eld. det är hon!
knappast girlfriend material och hur länge står man ut med någon som är den där personen som jämt ska säga saker som - må molnen under dina fötter bära dig till paradiset medans ett färgglatt regn faller över dina gudomliga axlar, yada yada.
idag är jag upprörd, det märks väl, det hade varit så mycket lättare om mina drömmar hade varit befriade från honom.
men det är de inte.
tindersticks dånar genom lägenheten, jag funderar på att byta till arg musik, up tempo, solen skiner.

Inga kommentarer: