15.5.08

impossible love, I just can't get to you.

vilken kväll!
och vilken morgon!
såg senaste gossip girl - rafflande och romantiskt (ska lily och rufus nu äntligen få ihop det igen?) åt godis, pistachnötter, drack campari juice, lyssnade på regnet och öppnade alla fönstren så det blåste rätt igenom lägenheten - det doftade vått och rent och nytt, åt fullkornsris (riz complet, fullkornsris? råris?) med avokado - nöjet i att äta någonting man aldrig skulle kunna äta in company! i en skål dessutom, gud, jag älskar mat i skål.
och så såg jag in the mood for love, och simultanmailade med honom, kände hur det pirrade i magen av längtan efter honom, av glad längtan - sådan längtan efter den person man får lov att längta efter mest av alla och som längtar efter en, och jag tänkte på kyssar och på hud och på att bli rörd och det steg mig åt huvudet, och jag fnissade - tänk er, i min ensamhet, fnissandes bara av blotta tanken (och tillochmed nu, bara blotta tanken på minnet får min mage att pulsera, röra på sig, värmas upp, börja värka, längta) och maggie chungs grace, hennes klänningar, kills me.
tony leung. ahh. musiken!
och sorgligheten, som igår inte gjorde mig ett dugg.
och sedan duschade jag, ansiktsmaskade, smorde, ren och mjuk och varm och gick till sängs och lyssnade på sigur ros i ipoden eftersom jag inte somnar annars, utan honom, och kramade hans kudde och kände mig lycklig.
verkligt, verkligt lycklig.
och sov som en stock, drömlöst, vaknade och möttes av beskedet att det är strejk, att han kan komma hem först på lördag!
nu känner jag mig lite som en ballong som pyser ut luft.

Inga kommentarer: