16.5.08

sooner or later one of us most know, I really did try to get close to you.

tröttheten nu.
ögonen svider.
jag tog en långpromenad eftersom jag inte ens drog tillbaks reglarna från dörren innan åtta. eftersom jag glömde borsta tänderna imorse. inte bytte underkläder.
och vädret var bättre, och skogen var så vacker. så mycket vildvuxet gräs, lårhögt, långskaftade smörblommor all over, boutons d'or. hälsade på hästen som bor på 4H gården, en skimmel med en ryggtavla som en nittiosäng. varje gång jag ser honom känns det som om det enda jag vill i världen är att lägga mig på mage där, armarna på var sin sida av den fräkniga vita halsen, brett särade bara ben. finns det inte en väldigt speciell love story mellan flickor och hästar?
jag har en, iallafall. avgudar den.
himlen var hursomhelst turkos med streaks av rosa, aprikos och orange, allt det gröna så väldigt grönt.
när jag kom fram till utsiktsplatsen lyste solen över hela paris, eiffeltornet var gyllene, seine nästan glittrade. stannade länge.
sedan tog jag omvägar hem, det var så milt i luften.
funderade på att pojkklippa mig, vid den här tiden varje år inleds projekt "edens lustgård", jag vill ha silverfärgat pojkhår och espadriller, bekymmersfria sommarmånader med förmiddagsdrinkar, eftermiddagsdrinkar och kvällsdrinkar. sand, mycket sand. och sol. och strävt badskinn. saltkristaller som fastnar i fjunen på överarmarna och i ryggslutet. lätt solsvedd. allt det där liksom. och franskhet, så mycket franskhet som får plats.
tillsist kom jag hur som helst hem, såg sopranos, åt vindruvor och ofärdig sockeräppelkaka till middag, förfallet redan efter ett dygn, så påtagligt. men jag ska inte låtsas som att jag inte tycker om det, lite.

Inga kommentarer: