2.6.08

idag har jag massor av projekt, eller faktum är att jag har massor av projekt för de, jag vet inte, kommande månaderna. faktiskt.
jag ska bli en människa som gör.
för jag är övertygad om att jag har mig själv i min egen hand.
att jag kan bestämma över hur jag ska vara.
och nu ska jag göra en slags helvändning. från att låta saker vänta och vänta in absurdum ska jag bli metodisk, effektiv, skyffla undan, få saker gjort, vara driven. framåt. allt sådant.
jag ser fram emot det.
men idag alltså, bikram yoga i fyrtio graders värme, jag kommer dö och hata varje sekund men mitt mål, och nu för tiden är mina mål skrivna i sten, är tre gånger i veckan, hela sommaren. minst.
och så ska jag leta efter en sekretär till mitt nya rum på tionde våningen.
med de snygga unga männen.
och arbeta. och söka mer arbete.
kanske simma. igår badade människor i solnedgången, jag tittade bara på, fem luftballonger syntes i horisonten, och vi kom överens, eller om vi bara förstått någonting, jag är inte säker, det känns bra. vi vill inte förlora varandra. det räcker väl för just nu, jag har ju så mycket annat ändå, yoga...
jag bär en klänning som svävar på gränsen till det oanständigt korta men i det här vädret, vad ska man göra?
och igår gick jag, ända från södervärn til värnhem till möllan i en svart klänning som blir genomskinlig i motljus.
det tog lång tid innan jag förstod varför alla tittade på mig så.

Inga kommentarer: