12.11.08

I'm never ever gonna change a thing about you.

det bästa jag vet är falsterbo. hands down.
det finns stunder jag tror att jag skulle kunna leva lycklig utan att någonsin igen lämna detta rum.
nu står det ena fönstret öppet och trädgårdsluft strömmar in, det har varit grått hela dagen men inte mörkt, gräsmattan är grön och löven går i orangea skalor, på vissa av pappans rosenbuskar finns det fortfarande blommor.
jag krattade gräsmattan i min lila klänningslånga sidenskjorta, strumpbyxor, gummistövlar och pälsen. som tagen ur grey gardens, kanske att jag borde haft en turban eller iallafall någon slags huvudbonad. blev alldeles svettig, skjortan obehagligt fuktig mot ryggen.
jag inbillar mig att jag hör havet, det kan lika gärna vara suset i stadsparken.
det är så vackert här. mitt hjärta vet inte till sig.
detta är mitt härlighetsrike.

Inga kommentarer: