21.3.07

I don't love anyone. well maybe..



ohh mumin! muuumin!
det är en never ending lovestory mellan oss två raring.
du påminner mig om saftochbullar och vinbär, röda vinbär och gräs under fötterna och vilda äventyr och din sammetslena nos jag älskar dig! du får mitt hjärta att slå utom kontroll. vifta på svansen i barfotadansen, ohh mumin.
du har också förstört mitt liv, gett mig orealistiska drömmar och förväntningar. snäckskalskantade rabbater, glasveranda och snickarglädje, himmelsblå hus och en glaskula i trädgården som kan visa vadsomhelst. morror och my:s, mammor med handväskor och hattprydd pappa. en barkbåt i potten varje års första vårdag, till den mamman tycker allra mest om (dig, mig), så liten att man knappt vågar håll den i tassen. hittewhiskey som flyter i land på stranden, piprökning med snusmumriken som spelar harmonika i gräset under stjärnhimmlen, alldeles säkert har han tänt en eld.
mumin, jag vill ju va som duu, det vill jag nuu och alltid jämt ständigt för evigt på en gång. genast! då skulle jag ligga i ide nu och slippa se snöflingorna som bomullstussar utanför fönstret och definitivt inte gå till tvättstugan för att hämta sängkläderna.
igår var det min namnsdag.
mamman kom med olivolja, bröd och chokladkaka. mamman är mamman med choklad i, alla tiders!
(sos-barnbyar försöker med en banner ge mig ett epileptisktanfall som jag antar, de hoppas ska få mig att "bygga en barnby". logiken haltar.)
har nu också läst ut drömfakulteten och funderar på att läsa den en gång till, nu på en gång.

Inga kommentarer: