26.9.07

out on the streets, they call it murder.

hela mitt liv handlar om sallad, känns det som.
jämt jämt bara sallad.
vad ska det vara för sallad idag då?
är salladen fin?
(nej, salladen har ruttnat i påsen och blivit till brunt salladsvattengegg som ligger och flyter. mm. det är bara att tvätta bort. och så gört jag det. sedan river jag bort de ruttnaste bladen med händerna och typ kramar ur dem på den mesta överflödiga ruttnaden så att det ruttna rinner genom mina fingrar för att det inte ska bli för blött i soppåsen. christ. är så vuxen.)
sedan sköljer jag salladen och torkar salladen blad för blad sedan skär jag tomater och gurka och river morötter och tvättar rädisor och så vidare.
sedan handlar det mycket om kakor också.
men eftersom jag äter så mycket sallad jämnar det ut sig.
eller?

Inga kommentarer: