25.10.07

I was rocking but your eyes were rocks.

imorse var gatlyktorna fortfarande tända när jag och charlotte gick ut.
kände för att gråta lite.
gjorde inte det.
tänkte att jag skulle ta och kamma mig och göra läxorna istället.
sådant.
stoppa melodramatik i en låda och stänga den ordentligt.
irrationalitet.
skolka?
men det är en dålig idé och en omogen impuls och jag borde väl veta bättre än så.
ha lärt mig by now att det enda jag någonsin fått ut av det är kaffe på kaffe på kaffe.
står inte ut med kylan, längtar efter min parka hemma på skvadronsgatan (och hemma på skavdronsgatan?) och tänker promenad med händerna djupt i fickorna, som är fodrade. fodrade!
så kan jag ha mina korta arktiketbyxor i ull/linneblandning och heels och vara gorgeous och inte fugly och stripig i huvudet och genomskinligt rödflammig. ansikte så blekt att jag ser ut att ha simmat upp till ytan efter en eon på fyrtioåttatusenhundra meters djup. hej. gollum. undra om jag ska ha kashmir idag. varför inte, liksom. sitta mittimot mariya, mailorder bride, 26, från ryssland som pratar "franska" med sådan brytning att jag inte ens kan försöka förstå.

I watched over her by the candlelights cause she's so sweet to see. and the rains sang low.

nu hade jag nog ingenting mer på hjärtat. I took the train to your country cause there was an other girl I had to see, but I looked for you?
var det det?
men nej, jag tror inte det.
stick around. I'll even hold your hand.

Inga kommentarer: