23.1.08

I'm not awake in the morning staring at the walls these days.

mitt huvud väger mer än resten av min kropp.
you say you can justify.
han åker till london.
jag gör det nog inte.
han sover hos sitt ex.
jag är säker på att hon krossade hans hjärta.
jag är antagligen vaken hela natten.
ett hålögt spöke.
sover han?
skruvar upp volymen.
sover han inte?
jag blir så trött. på mig själv.
på att säga eller inte säga, gnissla inombords över alla alternativ.
sedan tänker jag rationellt, och allting har en förklaring, har en ursäkt, en anledning.
det är fint att ni kan ha en vänskapsrelation.
säger jag till ingen.
och sliter inte ens mitt hår i smyg.
bara bjuder in allting på fest och vänder ryggen åt röran.
ja, kom gärna skuldkänslor och ilska samtidigt, ni kommer ju ha mycket att prata om.
- hej ursäkta mig, egentligen är det ju inte min sak att tycka om vem du ska umgås med.
- men hallå, är du dumihuvudet?
-nej nej, förstående. tolerant. omisstänksam. härligt osvartsjuk.
- dum i huvudet, dum i huvudet, dum i huvudet.
jag känner på mig att det väntar ett blodbad runt hörnet.
jag känner också hur hela kroppen rustar och stänger ner samtidigt.
hur den kräver krig och samtidigt bara vill vara medgörlig.
mjuk.
böjbar. okomplicerad.
tiomiljonerkronors ordet.
okomplicerad. en good sport.
pressa min kantighet in i en mjuk kostym.
eftersom livet från den soliga sidan är så mycket trevligare.
så visst och okej och ses och ha det bra.
men:et är en stor rosa elefantjävel.

Inga kommentarer: