23.4.08

all records show that you're filthy but fine.

som om jag stoppat fingertopparna i sylt. eller sugit dem blodiga.
jag tar steg, har ingen aning om hur de ska mätas, skriver fler cv:n, förklarar varför jag vill jobba på american apparel, café suedois, hos just er!
varför ni bör välja just mig.
vädjar om frilansjobb.
ber om pengar. pengar.
sommaren är en hägring på andra sidan av maj juni.
jag har febriga visioner av sportbilsfladdrande hår på väg mot haväng och hovs hallar och polcirkeln och île d'yeu, cuzion.
om romantik och värme och sol och sand och hav och brun hud som doftar gott och salt hår och simplicité.
tunt tyg. goda vänners lag.
allt sånt.
med en nästan sorglig intensitet.
jag avskyr när jag längtar bort mot en vag föreställning om någonting annat.
trots att sommaren väl egentligen är en fullt förståelig företeelse att längta efter.
mer än det.
vem börjar inte i slutet av april fantisera om semester och jordgubbar eller vad det nu är som gets them going.
fast väntan. man ska inte underskatta längtan. igår drack vi mojitos utanför bottle shop och det var varmt.
de steg honom åt huvudet och jag skrattade.
var sak har ju liksom sin tid, jag vet.
ska till palais de tokyo nu.

2 kommentarer:

salvada kant sa...

D e n sortens sommar.
Du fick mig att minnas nåt.
(Fick mig att längta lite efter sommaren nu, även om jag nog ändå bara kommer att sjava runt i för varma jeans och i augusti inte fatta hur den kunde försvinna utan att jag märkte nåt.)

poorandaging sa...

exakt d e n sortens sommar. men jag har de här förhoppningarna varje år, så det finns ingenting som säger att de kommer slå in nu heller. eller, det finns ingenting som egentligen säger det, men hoppet lever.